صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

ترفندهای ویندوز ۱۰

يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۳ ب.ظ
تا امروز شاید فکر می کردید که تمام ترفندهای ویندوز ۱۰ را می دانید و از آن ها استفاده می کنید. اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این بدین خاطر است که شرکت مایکروسافت هنوز در حال معرفی بیلدهای جدید می باشد و به علاوه بسیاری از ترفندهای ویندوز۱۰ عمومی نشده است و فقط افراد متخصص در این حیطه از آن ها اطلاع دارند. 

با ترفندهای مخفی و جالب ویندوز 10 آشنا شوید+ آموزش

• کوچک کردن تمام پنجره ها به جزء پنجره ای که می خواهید باز بماند:

برای انجام این کار تنها کافی است پنجره ای را که می خواهید باز بماند را از محل نوار عنوان صفحه گرفته و آن را تکان دهید. بعد از چند تکان سریع، تمام صفحات دیگر کوچک می شوند(minimize) و در آخر پنجره ای را که تکان داده اید، باز می ماند.

• باز کردن سریع منوproperties:

برای باز نمودن منویproperties یک فایل نیاز نیست بر روی آن کلیک راست کرده و از منو باز شده گزینه properties را انتخاب نمایید. از این به بعد کلید Alt را گرفته و روی فایلی که می خواهید دو بار کلیک کنید؛ پنجره properties باز می شود.

با ترفندهای مخفی و جالب ویندوز 10 آشنا شوید+ آموزش

• میانبرهای جدید صفحه کلید ویندوز:

برای باز نمودن منو تنظیمات جدید ویندوز، دکمه ویندوز را به همراه دکمه I فشار دهید. جهت باز کردن مرکز جدید فعالیت ها، دکمه ویندوز را به همراه دکمه A بفشارید و جهت باز نمودن منو استارت مخفی، دکمه ویندوز و X را همزمان فشار دهید.

• پین نمودن سطل زباله(Recycle Bin) به منو استارد:

برای این کار روی آیکون دسکتاپ آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب نمایید.

• تجربه سرعت از طریق منو استارت:

در منو استارت در قسمت All apps، بر روی شماره ها یا حروف بالای هر قسمت الفبایی کلیک کنید تا یک لیست شماره گیری سریع باز بشود. بر روی یک حرف یا شماره کلیک کنید تا به راحتی به قسمت ها مختلف منو استارت بروید.

با ترفندهای مخفی و جالب ویندوز 10 آشنا شوید+ آموزش

• کنترل نمودن نوار وظیفه(Taskbar) به وسیله میانبرهای کیبورد:

اگر برنامه هایی را در نوار وظیفه یا همان Taskbar خود چسبانده اید، برای باز نمود آن ها لازم نیست نشان موس را روی آن برده و کلیک نمایید. تنها لازم است دکمه ویندوز را نگه دارید و یک کلید شماره بزنید(شماره بستگی به محل قرارگیری برنامه دارد. اگر برنامه اولین برنامه باشد باید شماره یک را بزنید). برای جست و جو میان برنامه های Taskbar نیز می توانید کلید ویندوز را به همراه کلید T بفشارید.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۹/۰۸
  • ۲۶۸ نمایش
  • شاهرخ منوچهرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی