صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

۷۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است



آیا از زندگی روزمره و فشارهای روانی که هر روز متحمل می شوید خسته شده اید؟ آیا می دانید برای رسیدن به آرامش درونی چه کار کنید؟ زندگی هر یک از ما انسان ها مملو از استرس ها، ترس ها و اضطراب هاست. گاه این استرس ها چنان شدید و زیاد می شوند که باورمان می شود زندگی فقط به همین صورت است و صورت دیگری ندارد. اما روان شناسان، روانکاوان و رفتارشناسان همگی بر این باورند که به رغم تمام این استرس ها و دلمشغولی ها می توان لحظاتی را خلق کرد که همراه با آرامش باشد. آنها برای رسیدن به این لحظات چهار نکته را پیشنهاد کرده اند.

1.
نقاط ضعف خود را بپذیرید


به گفته دومینیک میلر، روانکاو: "نگرانی یا اندوه همواره نشان دهنده امری واقعی است که در درون ما می گذرد. بهتر است به جای تلاش برای از بین بردن آنها، سعی کنیم علتشان را بفهمیم." درک عمیق منشأ اضطراب و کار کردن روی خود به ما امکان می دهد مسائل را روشن تر ببینیم. این روانکاو ادامه می دهد: "اگر لحظاتی توأم با آرامش داشته باشیم، می دانیم که این لحظات ادامه دار نیستند. در واقع، به دنبال نبود هرگونه تنش و کشش، درونی بودن اشتباه است و ناآگاهی از طبیعت درون را نشان می دهد، زیرا انسان در عمق وجود خود، آنقدر که مشتاق لحظات هیجان انگیز است، مشتاق آرامش نیست."

پذیرفتن تضادها و ضعف های خود، مرحله ای ضروری است. این احساسات که در روانکاوی "بیمارگونه" توصیف شده اند، بدون این که بخواهند از ما مردان و زنان بدی بسازند، ما را وادار به عمل می کنند. مسئله این است که چگونه ناراحتی هایمان را تغییر دهیم. بعضی ها راه خلق هنری را برمی گزینند و برخی دیگر به فعالیت های خیرخواهانه رومی آورند و همین "تغییر ناگهانی" است که آرامش به وجود می آورد.

  • شاهرخ منوچهرآبادی

این تابلو چه چیزی کم دارد ؟
 


 

با دیدن این عکس و پاسخ دادن به آن راز و رمز شخصیت خود را پیدا کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ تابلویی که در عکس می‌بینید جاده‌ای را نشان می‌دهد که به یک خانه منتهی می‌گردد. این صحنه چه چیزی کم دارد؟


- یک درخت

- یک آبگیر (برکه)

- آدمها

- یک تکه ابر

- یک ماشین

 

لطفا به پاسخ ها نگاه نکنید .اول خودتان حدس بزنید این صحنه چه چیزی کم دارد .

  • شاهرخ منوچهرآبادی

رایت کلیک کنید و گزینه Show Picture را انتخاب نمایید.

  • شاهرخ منوچهرآبادی

این مرسدس بنز ون از بیرون ظاهری عادی دارد که همین ظاهر عادی هم بسیار شیک است ولی داخل این ون به شکل شگفت آوری تعمیر و بازسازی شده، این ون لوکس و زیبا بیشتر شبیه یک هتل 5 ستاره سیار است،در داخل این بنز صندلی های چرمی ، سرویس آشپزخانه و سرویس بهداشتی های لوکس و زیبایی جاسازی شده که آن را واقعا حیرت انگیز می کند.

 

 



 


 

 

0

2

 
 

0

3

  • شاهرخ منوچهرآبادی
  • شاهرخ منوچهرآبادی

 

۱- سال ۱۹۲۲: بررسی تابوت توت‌عنخ‌آمون توسط هاوارد کارتر:

 

  • شاهرخ منوچهرآبادی

همه‌ی خانم‌ها مشتاقند که پوستی درخشنده و زیبا داشته باشند، اما برای رسیدن به چنین پوستی، معمولاً به سراغ کرم‌های گران قیمت و دیگر محصولات زیبایی می‌روند. ولیکن شما هیچ احتیاجی ندارید تا پولتان را صرف چنین محصولات مصنوعی کنید! در این مقاله لیست غذاهایی را برایتان آورده‌ایم که می‌تواند پوست شما را درخشان کند. پیشنهاد می‌کنیم به مصرف آن‌ها روی آورید تا پوستی زیبا نصیبتان شود.


۱. شیر

یک چیز عالی برای پوست و مو، شیر دارای ریبوفلاوین (ویتامین ب۲) است که گلوتاتیون را بازسازی می‌کند، آنتی اکسیدانی قوی برای ترمیم بافت‌ها. همچنین شیر یک منبع طبیعی برای ویتامین آ نیز هست، که به شما کمک خواهد کرد پوست و مویی زیبا بدست بیاورید.


۲. تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل سرشار از روی، و اسیدهای چرب ضروری (همچون امگا۳، امگا۶ و امگا۹) می‌باشد و برای داشتن یک پوست زیبا، چیزی ایده‌ال است. شما می‌توانید آن‌ها را روی سالاد یا اسموتی‌تان بپاشید یا اینکه یک مشت از آن را بصورت تفریحی بشکنید!


  • شاهرخ منوچهرآبادی
  • شاهرخ منوچهرآبادی
  • شاهرخ منوچهرآبادی

«تصور از خود»‌‌ همان ادراک از خویشتن است؛ به عبارت دیگر، تصور فرد از مهارت‌ها، خصوصیات و توانایی‌هایی است که دارد. ویژگی‌های شخصیتی که در این مقیاس بررسی می‌شود مفهومی از خود را ارائه می‌دهند. این مقیاس پنج جنبه از ویژگی‌ها را بررسی و اندازه گیری می‌کند که عبارت است از:
 


 


۱) بعد توانایی‌های ذهنی شامل سوالاتی درباره معلومات، هوش، حافظه، توانایی خواندن و هوشیاری.

۲) بعد کارآمدی (تحصیلی یا شغلی) شامل سوال‌هایی درباره تلاش و سخت کوشی، موفقیت، تنبلی، به اتمام رساندن کار‌ها و یادگیری مطالب.

  • شاهرخ منوچهرآبادی