صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

همیشه با این مشکل روبرو بوده ایم که برای وب سایت های مختلف باید از ایمیل خود برای عضویت استفاده کنیم. گاهی اوقات نیاز به این می شود که در یک وب سایت یا سامانه یا بازی چندین اکانت بسازیم. برای انجام این کار هر بار بایستی به صفحه ثبت نام سرویس ایمیل مربوطه رفته و آدرس جدیدی را به ثبت برسانیم. این کار وقت زیادی از ما میگیرد و همچنین اینکه مدیریت این ایمیل ها بسیار مشکل می شود و گاهی اوقات هم رمز عبورهای این اکانت های مختلف را فراموش می کنیم و مشکل دوچندان می شود.

در این مطلب راهکاری برای شما داریم که به احتمال خیلی زیاد تا بحال نشنیده باشید.

این موضوع بخاطر یکی از ویژگی های برنامه سرویس دهنده جیمیل گوگل می باشد. در سرویس جیمیل نقطه(dot) درون آدرس بررسی نمی شود. و این یعنی اینکه آدرس جیمیل شما با نقطه و بدون نقطه و با هر تعداد نقطه در هر کجای آدرس قابل دستیابی می باشد.

با این ویژگی شما قادر خواهید بود با یکبار ثبت آدرس در جیمیل صاحب آدرسهای مشابه با نقاط در مکان های مختلف شوید. به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که شما جیمیل با آدرس mygmail.22@gmail.com  را به ثبت رسانیده اید. در زیر لیست جیمیل شما با آدرس های مختلف را می توانید مشاهده کنید:

m.ygmail.22@gmail.com

my.gmail.22@gmail.com

myg.mail.22@gmail.com

mygm.ail.22@gmail.com

mygma.il.22@gmail.com

mygmai.l.22@gmail.com

mygmail.2.2@gmail.com

m.y.gmail.22@gmail.com

myg.m.ail.22@gmail.com

mygm.ail.2.2@gmail.com

my.g..m….a.il.22@gmail.com

m.y.g.m..ai.l.2.2@gmail.com

* تمامی آدرس های بالا آدرس هایی هستند که اگر کسی به آنها ایمیل ارسال کند به دست شما میرسد.

* با تمامی آدرس های بالا قادر خواهید بود وارد اکانت کاربری جیمیل خود شوید.

نکته آخر هم اینکه همانطور که می بینید با ساخت یک جیمیل صاحب آدرس های متعددی شده اید. با استفاده از این حساب ها می توانید در یک وب سایت اکانت های مختلفی بسازید که همگی در واقع به یک ایمیل متصل هستند.

  • شاهرخ منوچهرآبادی