صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است


ویندوز ها خاطرات کودکی شاید هم جوانی ما ها را رقم زدند و هنوز هم محبوب ترین سیستم عامل جهان هستند. برای همین هم زبان ویندوز و منطقه زمانی برای هر کشوری در ویندوز مهم هست. تغییر در ویندوز های ۷ و قبل تر را که همه بلدیم، اما شاید چون ویندوز ۱۰ کمی جدیدتر است، ممکن است ما را با مشکل مواجه کند. اما ما در این آموزش به هر سه ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ خواهیم پرداخت.
 

ویندوز ۹۰ بسته زبان را ارائه می کند که پیدا کردن زبان فارسی در میان آن ها کار خیلی سختی نیست. تنها نیاز به دانلود نصب آن در ویندوز داریم. 
 
تغییر زبان در ویندوز ۷
۱)زبان خود را دانلود کنید
 
 
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش
 
 
ابتدا به سایت اصلی Microsoft.com مراجعه کنید و زبان خود را از آنجا دانلود نمایید. در میان آن ها جستجو کرده و پس از یافتن، Get now را کلیک نمایید.
 
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش
 
تغییر زبان ویندوز ۷، ۸ و ۱۰یک زبانه جدید با توضیحات باز خواهد شد، بر روی دکمه قرمز رنگ کلیک کرده و نوع ویندوز -۳۲/۶۴ بیت را مشخص نمایید.
 
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش
 
2) نصب بسته زبان
 
اکنون که بسته را دانلود کرده اید، زمان نصب فرا می رسد.
 
در کنترل پنل، بر روی Clock, Language, and Region کلیک کرده و سپس بر روی Install or Uninstall display languages کلیک نمایید.
 
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش
 
 
تغییر زبان ویندوز ۷، ۸ و ۱۰یک پنجره جدید باز خواهد شد. بر روی Install Display Language کلیک نمایید. دو گزینه در صفحه بعدی وجود خواهد داشت، بر روی Browse computer or network کلیک نمایید زیرا می خواهیم بسته را به صورت دستی نصب نماییم. همچنین می توانید دانلود و نصب را به صورت مستقیم از Launch Windows Update انجام دهید، این بسته به صورت بسته انتخابی دانلود خواهد شد.
 
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش
 
تغییر زبان ویندوز ۷، ۸ و ۱۰پس از کلیک بر روی Browse computer or network، در صفحه بعد، بر روی Browse کلیک نمایید و بسته زبانی را که هم اکنون دانلود کرده اید، انتخاب نمایید.
همچنین می توانید بیش از یک بسته زبان را اگر خواستید بارگزاری نمایید. پس از انتخاب بسته زبان، در اینترفیس اصلی مشاهده خواهد شد.
بر روی Next کلیک کرده و در صورتی که تمایل داشتید، License terms را بخوانید، و سپس بر روی Next کلیک نمایید.
تغییر زبان ویندوز ۷، ۸ و ۱۰اکنون فرآیند نصب شروع شده و می تواند بعد از این از Change Display Language در Clock, Language and Region نصب شود.
 
 
تغییر زبان در ویندوز ۸ و ۱۰
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش
 
تغییر زبان ویندوز ۷، ۸ و ۱۰برخلاف چیزی که فکر می کنید، اگر از این ویندوز ها استفاده می کنید، کار بی نهایت آسان شده است!
کافی است یک زبان را اضافه کرده و بلافاصله از آن استفاده نمایید.
 
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش
 
تغییر زبان ویندوز ۷، ۸ و ۱۰در منوی استارت، Add a Language را تایپ نمایید، و بر روی Add a Language to this device کلیک نمایید.
اکنون، بر روی Add a Language کلیک کرده و زبان مدنظرتان را انتخاب نمایید. این زبان به صورت خودکار اضافه خواهد شد و می توانید از طریق تسکبار یا همان پنجره آن را به صورت پیشفرض انتخاب نمایید.
 
زبان هر ویندوزی را که دارید تغییر دهید + آموزش

  • شاهرخ منوچهرآبادی


استفاده از یک قفل صفحه برای دستگاه های اندرویدی همیشه پیشنهاد می شود. یک قفل صفحه می تواند از دسترسی ناخواسته بسیاری از افراد به گوشی شخصی شما جلوگیری کند. گوشی های اندرویدی روش های مختلفی را جهت جلوگیری از دسترسی دیگر افراد به گوشی شما پیشنهاد می دهد که از جمله روش های معمول  می توان به روش ساخت یک الگو، پین کد و پسورد اشاره نمود.

 
 
 
دفعات بسیار زیادی بایستی برای خود شما یا اطرافیان و دوستانتان اتفاق افتاده باشد که پسورد، پین یا الگو تعیین شده را فراموش کرده باشید. اما خوشبختانه جای نگرانی نیست.در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه گوشی اندرویدی که قفل تعیین شده آن را فراموش کرده اید باز کنید.
  • شاهرخ منوچهرآبادی

اگر از آن دسته کسانی هستید که علاقه زیادی به بازی های رایانه ای دارید و در حال بازی کردن گرافیک رایانه شما کند شده و بازی با دشواری انجام می شود با این ترفند می توانید کارت گرافیک خود را تقویت کنید و از بازی کردن لذت ببرید.ابتدا بر روی آیکون My Computer در دسکتاپ راست کلیک کرده و Propeties را انتخاب کنید.در پنجره باز شده به تب Advanced رفته و از قسمت Startup and Recovery روی دکمه Setting کلیک کنید.

 
 

در پنجره جدید باز شده، در قسمت پایین و بخش Write debugging information روی لیست کشویی موجود کلیک کنید.خواهید دید که در داخل منو 3 گزینه وجود دارد. آن را بر روی Compelet memory dump تنظیم کنید.

 

تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید. در پایان سیستم را مجدد راه اندازی کنید.توجه: این ترفند در ویندوز 7 و 8 و 8.1 قابلیت اجرا دارد.

  • شاهرخ منوچهرآبادی
  • شاهرخ منوچهرآبادی

telegram-logo-screenshot-600x368

برای حذف اکانت تلگرام خود ابتدا به این آدرس مراجعه کنید. در ادامه شماره ی موبایل خود را در صورتی که شماره ی ایران می باشد را به صورت زیر وارد کتید

مرحله اول ) ابتدا ۰۰۹۸ را زده و در ادامه شماره ی موبایل خود را بدون ۰ اولیه بزنید.

 

telegram-deactive-525x324

مرحله دوم )  در مرحله ی بعد شما یک رمز در تلگرام خود دریافت می کنید که باید آن را در بخش مربوطه وارد کند.

مرحله سوم ) در مرحله ی بعد وارد بخش دی اکتیو و حذف اکانت خود می شوید. در این بخش می توانید دلیل خود را بنویسید. بعد از ان بر روی Done کلیک کنید تا اکانت شما حذف شود.

 

telegram-deactive-1-525x376


  • شاهرخ منوچهرآبادی

دیگر کمتر کسی را می یابد که  یک فلش مموری در جیبش نباشد ! طبیعی است با زیاد شدن استفاده از یک وسیله ، مشکلات آن نیز یکی یکی پدیدار خواهد شد . ویروسی شدن فلش مموری و همچنین دسترسی آسان همه اشخاص به آن را میتوان از چندین مشکل این وسیله نام برد . در این مطلب محور اصلی ما دسترسی آسان همه به فلش مموری شماست . طوری که اگر شما فلش مموری خود را گم کنید ، هر شخصی با اتصال آن به سیستم خود میتواند به اطلاعات آن دست پیدا کند . یا اگر آن را در محلی جا بگذارید ، بازهم این موضوع صدق می کند. راه حل چیست؟

نرم افزار های زیادی برای اینکار وجود دارد ولی در این چگونه میخواهیم با استفاده از قابلیت های ویندوز ۷ بر روی فلش مموری پسورد بگذاریم .

این قابلیت بصورت یک چیپ سخت افزاری به نام TPNبرروی مادر بورد هایی که در چند سال اخیر تولید شده اند وجود دارد.

برای شروع ابتدا My Computer را باز کرده وبروی فلش مموری کلیک راست کنید و گزینه Turn On Bitlockerرا انتخاب نمایید.

بعد از کلیک بروی گزینه Turn On Bitlockerصفحه ای مانند تصویر زیر ظاهر میشود که اخطار میدهد در زمان رمز گذاری فلش مموری را خارج نکنید.

در مرحله بعد باید عملیات رمز گذاری بر روی فلش مموری را شروع کنید .برای انجام اینکار همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دو گزینه در اختیار شما قرار می گیرد

:Use a Password to unlock the drive ::        :  استفاده از پسورد برای رمز گذاری
:   Use my smart card to unlock the drive ::  استفاده از Smart  card
پیشنهاد ما استفاده از گزینه اول و انتخاب پسورد برای رمز گذاری می باشد.

بعد از  این صفحه یک امکان فوق العاده وجود دارد که میتوان رمز مورد نظر را در یکی از درایو ها ذخیره کرد تا در صورت فراموش کردن پسورد بتوان فلش را باز کرد.این قابلیت است ٬که باعث برتری این روش نسبت به روش های رمز گذاری با نرم افزار می شود.

سپس  بر روی گزینه Next کلیک کنید وبعد از صفحه ظاهر شده گزینه  start Encryption را انتخاب کنید تا عملیات رمز گذاری آغاز شود.

برای برداشتن قفل به تنظیمات کنترل پنل بروید و گزینه BitLocker Drive Encryption را انتجاب کنید .صفحه ای مانند تصویر زیر ظاهر میشود.در این قسمت علاوه بر برداشتن قفل فلش مموری میتوان برای درایو های خود نیز پسورد بگذارید.

. نکات:

۱٫دقت داشته باشید که در حین انجام قفل گذاری بر روی پارتیشن ها و فلش مموری هیچ کار دیگری انجام نداده و در حین انجام رمز گذاری،  فلش مموری را از روی دستگاه خارج نکنید بدلیل اینکه در بیشتر مواقع فلش مموری سوخته و دسترسی به اطلاعات غیر ممکن می شود .

۲٫در صورت فراموش کردن پسورد ، می توانید از فایلی که در حین انجام رمز گذاری در یکی از پارتیشن ها ذخیره می کنید استفاده کنید .

۳٫این قابلیت بر روی ویندوز XP وجود ندارد اما شما می توانید بعد از رمز گذاری ، فلش مموری خود را در ویندوز XP باز کرده و با وارد کردن پسورد از اطلاعات خودتان استفاده کنید اما به هیچ وجه نمی توانید اطلاعاتی به فلش مموری خود اضافه کنید .

۴٫ برای رمز گذاری حتما پسورد شما باید بیشتر از 6 کارکتر باشد .

  • شاهرخ منوچهرآبادی
  • شاهرخ منوچهرآبادی