صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

۶۵ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

2

بارسلونا و ساختمان ناتمام کلیسای ساگرادا فامیلیا.

  • شاهرخ منوچهرآبادی

موتور جستجوگر گوگل علاوه بر جستجوی صفحات اینترنتی ، قابلیت های مفید و کاربردی دیگری را نیز دارا می باشد که یکی از این قابلیت ها امکان استفاده از جستجوگر به عنوان ماشین حساب می باشد. ماشین حساب گوگل علاوه بر محاسبه ۴ عمل اصلی ، قابلیت انجام محاسبات با نسبت های مثلثاتی، جذر ، توان ، لگاریتم و … را نیز دارا می باشد.پس میتوان گفت که مشاسین حساب گوگل ، یک ماشین حساب پیشرفته و مهندسی می باشد.

 

نحوه استفاده از گوگل به عنوان ماشین حساب

ابتدا به موتور جستجوی گوگل google.com مراجعه کنید.

اکنون کافیست واژه calculator را که به معنی ماشین حساب می باشد، در کادر جستجو وارد کرده و جستجو کنید.

 

google calculator 2 ترفند استفاده از گوگل به عنوان ماشین حساب

 

اکنون خواهید دید، که قابلیت ماشین حساب در نتایج جستجو ظاهر می شود و میتوانید از آن استفاده کنید.

 

راهنمایی: همچنین شما می توانید ، بدون ورود به ماشین حساب عملیات ریاضی خود را (مثال ۳+۵) را وارد کرده و نتیجه آن را مشاهده کنید.

  • شاهرخ منوچهرآبادی

به دلیل افزایش بیماری هایی مانند دیابت، چاقی، پوسیدگی دندان و ... بسیاری از افراد از مصرف شیرینی ها منع شده اند. از طرف دیگر بیشتر بیماران دیابتی ذائقه شیرنی دوست دارند. انواع توتها (Berries) از مواد غذایی هستند که معمولا برای ایجاد حس شیرینی در افراد دیابتی توصیه می شود. ساکارز قند معمولی است که از 2 مولکول گلوکز  , و گاللاکتوز تشکیل شده است و پس از مصرف نیز به گلوکز شکسته می شود. ولی مطالعات نشان داده اند که ساکارز سبب افزایش پاسخ انسولین و نیز قند خون 2 ساعته می شود در حالیکه تمشک هضم و جذب ساکارز را کاهش داده و بدین ترتیب از افزایش قند خون 2 ساعته جلوگیری می کند. البته مطالعات روی انسانها محدود می باشد.
در همین راستا پژوهشگران مطالعه ای را برای بررسی اثر توت و تمشک به همراه قند بر روی میزان قند، انسولین و اسیدهای چرب در افراد سالم طراحی نمودند. پژوهشگران این مطالعه را روی 20 خانم سالم با مصرف 150 گرم پوره تمشک و یا یک نوع توت و یا 300 میلی لیتر نکتار این میوه ها که به همه موارد 35 گرم قند معمولی اضافه شده بود، انجام دادند. نمونه خون شرکت کنندگان در 0، 15، 30، 45، 60، 90و 120 دقیقه مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج این مطالعه نشان داد مصرف ساکارز اضافه شده به تمشک سبب کاهش گلوکز و ترشح انسولین در 30 دقیقه اول و نیز بهبود وضعیت قند خون در ساعت دوم می شود. همچنین مصرف توت ها از پاسخ دیر هنگام به هایپوگلایسمی پیشگیری کردند و سبب بهبود باند شدن مجدد اسیدهای چرب آزاد شدند. بین مصرف نکتار و پوره این میوه ها در نتایج تفاوتی مشاهده نشد. جالب آن بود که اگرچه میزان کربوهیدرات موجود در پوره و یا نکتار این میوه جات بیشتر بود، میزان پروفایل قند خون و نیز انسولین ترشح شده بهتر بود که این می تواند به قند طبیعی موجود در این میوه جات مرتبط باشد.
نکته عملی: تمشک و انواع میوه جات توت چه به صورت کامل و یا نکتار سبب بهبود واکنش 2 ساعته قند ساکارز شده که این نتیجه به دلیل تاخیر در هضم ساکارز و کند نمودن جذب قند گلوکز است. بنابراین متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند جهت پیشگیری از دیابت و نیز بهبود آن به جای قند و شکر می توان از توتها و تمشک استفاده نمود.

منبع:

  • شاهرخ منوچهرآبادی

به گزارش مهر، انسان ها همواره به دنبال کشف رمز طول عمر و حیات بوده اند تا نه تنها بتوانند از علائم دوران پیری بکاهند بلکه بتوانند حیات خود را جاودانه کنند. محققان امریکایی دانشگاه هاروارد مطالعه جدیدی را در این رابطه آغاز کرده اند، گویا میل انسان ها به شناسایی ژن های جوانی و کنترل علائم پیری پایانی ندارد.

 

محققان امریکایی موفق به کنترل و توقف روند فعالیت ژن هایی در موش های آزمایشگاهی شده اند که نقش قابل توجهی در پیر شدن سلول ها و انسان ها دارند. “دیوید سینکلر”، پرفسور ژنتیک این دانشگاه می گوید:” موفق به کنترل و شناسایی ژنی شده ایم که می تواند بدن را در مبارزه با پیری و کهنسالی یاری کند. اگر این ژن ها به درستی فعال شوند، می توانند تاثیر برعکسی داشته باشند و روند پیروی را به تعویق بیاندازند.

 

محققان امیدوارند با کشف این روند در موش های آزمایشگاهی بتوانند به شناسایی و توقف ژن های پیری در انسان ها دست پیدا کنند. سلول ها هر روز با تغییرات قابل توجهی نسبت به روز پیش مواجه و به سمت پیر شدن پیش می روند.

محققان امریکایی در این تحقیق موش ها را به مدت دو سال مورد بررسی قرار داده و تاثیرات فیزیولوژی در بدن آنها را در زمان های مختلف و متوالی آزمایش کردند. با شناسایی این ژن و به طور صحیح فعال کردن آن نه تنها سلول های موش ها هر روز نسبت به روز پیش دچار تغییر و دگرگونی نشدند بلکه سلول های موش ها در دوره ۶ ماهه و به نسبت آزمایشات روزانه ثابت و بدون تغییر باقی ماندند.

 

محققان معتقدند نتایج این تحقیقات شاید عمر انسان ها را تا ۲۰۰ سال افزایش ندهد اما حداقل مرگ را تا ۲۰ یا ۳۰ سال به تعویق می اندازد و با سلامتی کامل نه حیات با بدنی بیمار و رنجور.” علاوه بر آن، محققان داروهایی که علیه پیری می تازند و باعث جوان سازی می شوند را نیز مورد بررسی قرار دادند و در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که چنین داروهایی باعث عمر طولانی نمی شوند و فقط سلامتی بیشتری را به شخص می بخشند. در نهایت باید گفت، تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد.

  • شاهرخ منوچهرآبادی
  • شاهرخ منوچهرآبادی

دریافت
حجم: 1.97 کیلوبایت

  • شاهرخ منوچهرآبادی

با فرا رسیدن فصل سرما، ورزش در هوای سرد هم مشکلات خاص خود را دارد، با این وصف کسانی که در فضای بیرون ورزش می کنند، نمی توانند برنامه ورزشی خود را به خاطر هوای سرد تعطیل کنند. اما هوای بیرون هم واقعاً سرد است! آیا شما می توانید در بیرون و هوای سرد ورزش کنید؟ جواب این سوال بستگی به شرایط موجود دارد. معمولاً، تمرین در فضای بیرون ایمن و مطمئن است. به هر حال، کارشناسان توصیه می کنند در روز های سرد تمرین در فضای بیرون باید کمتر از ۴۰ دقیقه طول بکشد. اگر قصد تمرین دارید با ۹ نکته پیشنهادی ما همراه شوید.

9 نکته طلایی برای ورزش در هوای سرد

  • شاهرخ منوچهرآبادی

شاید برخی کاربران نکته‌سنج و ریزبین متوجه شده باشند که در تبلیغات اپل، همواره ساعت‌ها بر روی زمان خاصی تنظیم شده است: ۹ و ۴۱ دقیقه پیش از ظهر.

هیچ کس دلیل این انتخاب را نمی‌دانست تا این که چندی پیش راز آن برملا شد.
دلیل انتخاب این ساعت بسیار ساده است.


به گزارش ایتنا از  به نقل از سایت فون‌آرنا، این ساعت مربوط به زمانی است که استیو جابز، مدیر فقید اپل، در سال ۲۰۰۷ اولین تلفن همراه آیفون را معرفی کرد.

سخنرانی او ۴۲ دقیقه طول کشید، و زمان رونمایی آیفون دقیقاً ساعت ۹ و ۴۲ دقیقه بود. 



اسکات فورستال (Scott Forstall) یکی از مدیران سابق اپل می‌گوید این شرکت سعی می‌کند کنفرانس‌هایش را ظرف ۴۰ دقیقه به پایان برساند ولی از آنجا که می‌دانیم همایش‌های ما راس ۴۰ دقیقه خاتمه نمی‌یابد، لذا ما ساعت‌ها را بر ۹:۴۱ دقیقه تنظیم می‌کنیم.

گفتنی است معرفی آیفون در ۴۲ دقیقه و معرفی آی‌پد در ۴۱ دقیقه صورت گرفت.

فورستال افزود: معرفی محصول در کنفرانس‌ها تقریباً ۴۰ دقیقه طول می‌کشد لذا وقتی تصویر بزرگی از محصول بر پرده نمایش ظاهر می‌شود، می‌خواهیم زمان ارائه شده با زمان واقعی ساعت‌های مچی حضار یکی باشد، اما می‌دانیم که نمی توانیم دقیقاً سر ۴۰ دقیقه این کار را انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بفرمایید، اکنون شما از راز ساعت جادویی مطلع شده‌اید.
 
  • شاهرخ منوچهرآبادی

تست های دنباله های یکنوا و کراندار

دریافت
حجم: 686 کیلوبایت
توضیحات: sefro1.blog.ir

  • شاهرخ منوچهرآبادی

تست های محاسبه حد دنباله به همراه پاسخ

دریافت
حجم: 744 کیلوبایت
توضیحات: sefro1.blog.ir

  • شاهرخ منوچهرآبادی