صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

هنگام خرید سخت افزار شما می توانید درایورهای مورد نیاز را که در CD همراه با آن سخت افزار درون جعبه ی سخت افزار می باشند را نصب کنید. اگر CD مذکور را گم کردید میتوانید درایورهای مورد نیاز را از شرکت سازنده ی آن درایور دانلود کنید. اما اگر شما درمورد شرکت سازنده ی درایور اطلاعاتی نداشته باشید می توانید با دو روش زیر می توانید این مشکل را برطرف کنید.

روش اول :

تمام سخت افزارها دارای یک شماره ی شرکت (Vendor ID) و یک شماره ی سخت افزار(Device ID) می باشند. روش یافتن این شماره ها در زیر ذکر شده، که با استفاده از این دو شماره میتوانید درایور فوق را به راحتی دانلود کنید.
۱- ابتدا به Control Panel رفته و روی System کلیک کنید. در تب Hardware گزینه ی Device Manager را انتخاب کنید.
۲- دراین پنجره درایورهای ناشناخته با نامهای Other Device و یا Unknown Device نشان داده می شوند، یک راه دیگر برای یافتن آنها دقت به علامت سوال کنار درایورها می باشد.
2 271x300 چگونه درایور سخت افزارهای ناشناخته را در ویندوز بیابیم؟
۳- روی درایور ناشناخته راست کلیک کنید و گزینه ی Properties را انتخاب کنید.
۴- در پنجره ی تنظیمات روی Details کلیک کرده، سپس گزینه ی Device Instance ID را انتخاب کنید.
2 271x300 چگونه درایور سخت افزارهای ناشناخته را در ویندوز بیابیم؟
۵- در حال حاضر شما میبایست کدی شبیه کد زیر داشته باشید:

PCI\VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_30868086
REV_01\4&1E46F438&0&40F0

۶- در کد بالا ۸۰۸۶، شماره ی شرکت(Vendor ID) و قسمت ۲۷DC شماره ی سخت افزار(Device ID) میباشد.
۷-حال باید این دو شماره را پردازش کنید برای این کار به سایت PCI Database مراجعه کنید. در این سایت می توانید هم براساس شماره شرکت و هم شماره سخت افزار جستجو کنید و اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد سخت افزار خود بیابید.



روش دوم :

اگر با جستجو در سایت سازنده درایور فوق مورد نظر خود را نیافتید از نرم افزارDriverMax استفاده کنید. این نرم افزار به شما امکان نصب تمام درایورهای ویندوز را میدهد. یکی دیگر از خصوصیات این نرم افزار این است که نام، شماره نسخه و دیگر مشخصات درایورهای نصب شده در سیستم شما را به شما نشان میدهد.
3 300x215 چگونه درایور سخت افزارهای ناشناخته را در ویندوز بیابیم؟
این خصوصیت وقتی به درد میخورد که شما بخواهید درایورهای رایانه خود را آنالیز و یا آنها را با درایورهای نصب شده در سیستم های دیگر مقایسه کنید. عملیات بازیابی درایورها بسیار کمتر از استخراج آنها وقت می گیرد. فقط کافیست پس از پایان عملیات بازیابی، رایانه را Restart کنید و ببینید که تمامی درایورها سالم و بدون مشکل نصب شده اند.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۰/۲۵
  • ۲۸۶ نمایش
  • شاهرخ منوچهرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی