صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

امنیت وای فای

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۸ ب.ظ


بر روی اکثر مودم‌ها گزینه‌های مختلفی از هویت‌شناسی (Encription) وجود دارد. WEP قدیمی‌ترین نوع هویت‌شناسی ست که دارای امنیت بسیار کم می‌باشد. متاسفانه هنوز تعدادی از افراد هنگام تنظیم وای فای مودم گزینه‌ی WEP قرار می‌دهند.

پس از WEP الگوریتم جدیدی به اسم WPA ایجاد شد که امنیت نسبی را در شبکه‌های وایرلس ایجاد کرد. آخرین نوع هویت‌شناسی نسخه‌ی جدید WPA بود که با نام WPA2 شناخته می‌شود.WPA2 خود داری دو نوع پروتکل مجزا به نام‌های TKIP و AES ست که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

TKIP مخفف عبارت «Temporal Key Integrity Protocol» است. در حقیقت TKIP کاملا شبیه به WEP ست، به اندازه کافی امن نیست و توصیه نمی‌شود. به عبارت بهتر شما نباید از آن استفاده کنید.

AES مخفف عبارت «Advanced Encryption Standard» است و یک پروتکل هویت‌شناسی امن‌تر است که به همراه WPA2 معرفی شد. AES یک استاندارد هویت‌شناسی بین المللی خوب است که حتی توسط دولت ‌امریکا تایید شده. AES به طور کلی امنیت خوبی دارد بجز در مورد حمله جستجوی فراگیر (brute-force attack) و ضعف‌های احتمالی خود WPA2 از جنبه‌های دیگر.

WiFi-Security-WPA2-Encription

به طور خلاصه TKIP یک پروتکل هویت‌شناسی قدیمی است که توسط WPA استفاده می‌شد و AES یک پروتکل جدیدتر که توسط استاندارد جدیتر و امن‌تر WPA2 استفاده می‌شود. در علم و تئوری این آخرین مرحله از هویت‌شناسی است ولی در عمل اینگونه نیست و بسته به روتر یا مودم شما انتخاب WPA2 کافی نیست.

در حالی که WPA2 برای امنیت بیشتر از AES استفاده می‌کند این امکان وجود دارد که برای استفاده‌ی دستگاه‌های قدیمی‌تر از وای فای بتوان TKIP را انتخاب کرد و انتخاب TKIP برای WPA2 به این معنی ست که وسیله‌های جدید از WPA2 استفاده می‌کنند و وسیله‌های قدیمی‌تر از WPA استفاده می‌کنند بنابراین WPA2 به این معنی نیست که شما از WPA2-AES استفاده می‌کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۹/۲۴
  • ۲۵۵ نمایش
  • شاهرخ منوچهرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی