صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

نخستین همبرگر تولید شده از گوشت آزمایشگاهی تا ماه آگوست (مرداد ماه) در لندن پخته و سرو خواهد شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه ماستریخت هلند برای تولید گوشت آزمایشگاهی، اقدام به جداسازی سلول گردن گاو در کشتارگاه کرده و آن را با استفاده از سلول های بنیادی سرم گوساله جنینی در محیط آزمایشگاه کشت دادند.
به گفته دکتر «مارک پست» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه ماستریخت، گوشت آزمایشگاهی می‌تواند در آینده به جایگزین مناسبی برای گوشت گاو، گوسفند یا مرغ تبدیل شده و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.

نخستین همبرگر آزمایشگاهی از سه هزار رشته باریک عضله گاو هرکدام به طول سه و عرض 1.5 سانتی متر تهیه شده و تا ماه آینده در لندن پخته و سرو خواهد شد.

این نوع گوشت آزمایشگاهی محصول مناسبی برای گیاهخواران یا حامیان حیوانات محسوب می‌شود، چراکه می تواند باعث کاهش چشمگیر ذبح حیوانات در کشتارگاه‌ها شود.

موفقیت یا شکست این پروژه بستگی به واکنش مصرف کنندگان نخستین همبرگر آزمایشگاهی دارد که این غذا را پنجم آگوست (14 مرداد) در لندن میل خواهند کرد؛ این همبرگر با قیمت 325 دلار عرضه خواهد شد.



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۴/۲۵
  • ۱۶۳ نمایش
  • شاهرخ منوچهرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی