صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...


همه ما می‎دانیم که این روزها هر کسی می‎تواند مبادرت به هک کردن کلمه عبور شبکه وای‎فای ما کند. اصلی‎ترین عامل پیشگیرانه در این زمینه انتخاب یک کلمه عبور پیچیده و غیرقابل حدس زدن است. اما بعضی اوقات اگر پسورد انتخابی شما ضعیف باشد یا هکری که شما را مورد هدف قرار داده، قدرتمند باشد ممکن است کلمه عبور شبکه وای‎فای شما هک شود. حالا در چنین شرایطی چه باید کرد؟ اول از همه، باید کلمه عبور را تغییر داد و برای جلوگیری از نفوذهای بعدی کار دوم این است که فرد نفوذی را شناسایی کنید.

توصیه ما به شما این است که همیشه دستگاه‎های متصل به شبکه وای‎فای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه ناشناسی به شبکه شما متصل نشده باشد. اغلب سارقان وای‎فای سرعت اتصال شما به اینترنت را کم می‎کنند و شما با کند شدن بیش از اندازه سرعت ارتباطی خود به این مشکل پی خواهید برد. با استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‎های معرفی شده در ادامه، روی کامپیوتر شخصی یا موبایل خود ببینید چه تعداد دستگاه به شبکه وای‎فای شما متصل شده است:

Who’s On My WiFi؛ شناسایی دستگاه‎های متصل به وای‎فای

Who’s On My WiFi یک نرم‌افزار رایگان است که قابلیت‎های بسیار زیادی دارد. با این نرم افزار شما می‎توانید به راحتی تعداد دستگاه‎هایی را که در حال حاضر به شبکه وای‎فای شما متصل شده‎اند را شناسایی کنید. شما می‎توانید آدرس ای‎پی، آدرس مک و نام دستگاه متصل شده را مشاهده کنید. برای بهره‎مندی از قابلیت‎های این نرم افزار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نسخه ویندوز نرم‌افزار Who’s On My WiFi را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  2. زمان نصب نرم افزار تمام مراحل را با دقت دنبال کنید.
  3. بعد از نصب و اجرای برنامه روی دکمه Scan Now کلیک کنید تا نام تمام دستگاه‎های متصل به شبکه (موبایل یا کامپیوتر) در فهرست مربوطه به نمایش گذاشته شود.

توجه داشته باشید که هر زمان که یک دستگاه جدید به شبکه وای‎فای شما متصل می‎شود این نرم‌افزار شما را از طریق یک اعلامیه در ویندوز مطلع می‎کند. Who’s On My Wifi با وجود رایگان بودن از هیچ گونه روش تبلیغاتی استفاده نمی‎کند و شما به راحتی می‎توانید از مزایای آن بهره‎مند شوید.

WiFi Guard؛ شناسایی افرادی که از وای‎فای استفاده می‎کنند

این نرم‌افزار برای هر دو پلتفرم ویندوز و مک قابل دسترس است. این نرم‌افزار نیز شبیه به Who’s On My Wifi عمل می‎کند و بهترین روش جایگزین برای مشاهده کسانی است که به شبکه وای‎فای شما متصل می‎شوند.

شما می‎توانید نسخه ویندوز و مک نرم افزار WiFiGuard را از سایت رسمی‎ آن دانلود کنید.

شناسایی نفوذکنندگان روی موبایل

اپلیکیشن Who is on My WiFi را از Google Play یا itunes دانلود کنید. با این اپلیکیشن شما می‎توانید تعداد دستگاه‎های حال حاضر متصل به شبکه وای‎فای خود را شناسایی کنید.

Fing نیز یک اپلیکیشن مفید دیگر برای شناسایی کسانی است که به شبکه وای‎فای شما متصل شده‎اند. این اپلیکیشن در مقایسه با اپلیکیشن قبلی از قابلیت‎های پیشرفته بسیار بیشتری برخوردار است. شما می‎توانید اطلاعات بسیار زیادی از دستگاه‎های متصل به شبکه از قبیل آدرس ای‎پی، آدرس مک، نام سازنده، نام دستگاه و خیلی اطلاعات دیگر را به دست آورید.

دانلود از Google Play
دانلود از itunes

حالا که با روش شناسایی سارقین شبکه وای‎فای خود آشنا شده‎اید، راحت‎تر می‎توانید امنیت شبکه وای‎فای خود را تامین کنید. فراموش نکنید که اولین و مهم‎ترین روش پیشگیری از سرقت انتخاب یک کلمه عبور سخت و پیچیده است.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۹/۲۷
  • ۲۹۲ نمایش
  • شاهرخ منوچهرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی