صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

صفر و یک

سایتی درباره تازه های اینترنت و تکنولوِژی و ریاضی و ...

قویترین های دنیا

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۱۷ ق.ظ
** قوی ترین پلک دنیا



پلک زدن برای ما کاری عادی است و شاید تا به حال به فکر ورزش کردن یا نرمش دادن پلک هم نبوده ایم اما "سونگ تاوو" که یک استاد ورزش های رزمی است عاشق نرمش کردن با پلکش است. او این روزها رکورد قوی ترین پلک دنیا را در اختیار دارد زیرا می تواند سطل های آبی به وزن 50 کیلوگرم را تنها با پلک هایش بلند کند. او برای تقویت پلک هایش از بچگی تلاش کرده است و تمرین های سختی را پشت سر گذاشته است. سونگ البته از این ترس دارد که با مرگش این توانایی نیز از بین برود زیرا هیچ کس پلک هایی مانند او ندارد.

** قوی ترین زلزله دنیا



قوی ترین رکوردها همیشه برای انسان ها نیستند و برخی از رکوردها را طبیعت در اختیار دارد. در سال 1960، جنوب شیلی ناگهان به شدت به لرزه افتاد و قوی ترین زلزله تاریخ به ثبت رسید. این زلزله 9.5 ریشتر شدت داشت و تقریبا تمامی خانه های شهر"والدویا" که مرکز زلزله بود با خاک یکسان شد. تلفات این حادثه زمانی بیشتر شد که بعد از زلزله یک تسونامی وحشتناک هم به آن رسید و باقی بازمانده ها را نیز کشت. این زلزله به حدی بود که در کشورهای دیگر دنیا مانند فیلیپین، هاوایی و ژاپن نیز سونامی هایی ایجاد شد و تنها 200 نفر جانشان را در کشورهای دیگر از دست دادند.

** قوی ترین کودک دنیا



"لیام هوکسترا" پسر بچه سه ساله ای است که در ظاهر به مانند همه بچه ها شیطون و بازیگوش است ولی همیشه ظاهر نشان دهند همه چیز نیست چرا که این پسر بچه قوی ترین کودک دنیاست. او به راحتی می تواند دمبل های 5 کیلویی که هیچ بچه ای در این سن نمی تواند بردارد، بلند کرده و ورزش کند. پزشکانی که بدن او را معاینه کرده اند می گویند بدن این کودک 40 درصد بیشتر از دیگر کودکان ماهیچه دارد.

** قوی ترین حشره دنیا



یکی از اعضای خانواده سوسک های دانگ به عنوان قوی ترین حشره دنیا شناخته می شود. این حشره توانایی آن را دارد تا 1140 برابر وزن خود را از روی زمین بلند کند این بدین معناست که اگز سوسک دانگ مانند انسان 70 کیلو وزن داشت می توانست جسمی به وزن 80 تن را بلند کند. این حشره تنهای برای جمع کردن غذا از این قدرت استفاده نمی کند بلکه توانایی آن را دارد که تهدیدات مختلف را از خانواده اش دور کند.

** قوی ترین بینی دنیا





"جمال تکشلاشویلی" اهل گرجستان فردی است که متفاوت ترین بینی دنیا را دارد اما تفاوت این بینی از نظر شکل نیست بلکه توانی بیشتر از دهان یک فرد عادی دارد.این مرد می تواند به راحتی کیسه های آب جوش را با بینی اش باد کند. این جوان 23 ساله در سال 2009 توانست در عرض یک دقیقه سه کیسه اب جوش را تا حد انفجار باد کند و همین راهی بود تا نامش وارد کتاب رکوردهای گینس شود. این جوان که یک مربی جودو است راز بینی قدرتمندش را ورزش بسیار و نرمش های هوازی می داند.

** قوی ترین ماده دنیا



دانشمندان همیشه به این موضوع اعتقاد داشته اند که باید در جهان ماده ای به عنوان سخت ترین و قوی ترین ماده وجود داشته باشد. این افراد با سال ها تلاش توانستند به این موضوع دست بیابند که "گرافن" قوی ترین ماده دنیاست. این ماده در لایه های بسیار کوچک و اتمی مورد بررسی قرار گرفته است و دانشمندان متوجه شده اند که این ماده از الماس هم سخت تر و قوی تر خواهد بود.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۴/۲۹
  • ۱۷۲ نمایش
  • شاهرخ منوچهرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی